Sponsor worden?

Ben je op zoek naar een leuke manier om met jouw doelgroep in contact te komen? Wil je bijvoorbeeld een nieuw product promoten of een specifieke doelgroep kennis laten maken met jouw dienst? Laat dan deze mogelijkheid niet ongemoeid en koop jouw eigen bespaaractie in bij het Klimaatstraatfeest!


Hoe werkt het Klimaatstraatfeest?


Met onze energiebesparingswedstrijd, het Klimaatstraatfeest, daagt Stichting HIER klimaatbureau buren, vrienden en collega’s uit om tijdens het stookseizoen (10 oktober 2017 – 31 maart 2018) samen zoveel mogelijk energie te besparen. Elke deelnemer kan via zijn persoonlijke pagina kiezen uit ruim 100 ‘bespaaracties’. Elke bespaaractie wordt in of rondom het huis uitgevoerd. Sommige acties worden individueel gedaan en andere met het hele team. Als voor een actie het juiste bewijsmateriaal bij het Klimaatstraatfeest Team wordt ingeleverd, ontvangt de deelnemer ‘klimaatpunten’. Het team met de meeste punten wint prachtige prijzen met een waarde tot wel 5000 euro!

Hieronder twee voorbeelden van bespaaracties die deelnemers kunnen uitvoeren:

• Voorbeeld 1
Check jouw stroomslurpers met behulp van een energiemeter

Deze actie levert per gecheckt apparaat 50 klimaatpunten op. Teams kunnen maximaal 20 huishoudelijke apparaten als bewijsmateriaal uploaden. In totaal verdien je met deze actie dus 2000 punten. Met de energiemeter is eenvoudig een groot aantal apparaten in huis te controleren. De lat voor het uitvoeren van deze actie ligt laag, het aantal punten als beloning ook. 


• Voorbeeld 2
Vervang jouw stroomslurpers

Als mensen hun stroomslurpende apparaten daadwerkelijk vervangen, verdienen zij 100 punten per apparaat. Omdat de lat hier wat hoger ligt, is de beloning ook groter. Het maximale aantal apparaten dat een team kan vervangen is twintig. Voor deze actie kunnen dus in totaal ook 2000 punten verdiend worden.


Doelgroep


Voor de komende editie verwachten wij minstens 2000 deelnemers verspreid over ongeveer 500 teams. Onze deelnemers zijn als volgt te kenmerken:

• 70% heeft een koophuis, 30% een huurhuis
• Ruim de helft van deelnemers heeft een leeftijd tussen de 30 en 50 jaar
• Nog eens 30% heeft een leeftijd tussen de 50 en 70 jaar
• Hoogst genoten opleiding: MBO (31%), HBO (29%), WO (22%)
• 70% is getrouwd of woont samen, 20% is single
• 70% heeft een of meer kinderen
• 97% van de deelnemers raadt het Klimaatstraatfeest aan bij vrienden en familie
• Het gecombineerde cumulatieve mediabereik van de komende editie wordt geschat op ongeveer 2.000.000 contactmomenten, het unieke bereik op minimaal 500.000 personen binnen de doelgroep.


Gesponsorde acties


Tijdens de wedstrijd geven wij je graag de kans zichtbaarheid aan jouw product of dienst te geven. De beste manier om dit te doen is via gesponsorde bespaaracties. Door een bespaaractie ‘aan te kopen’, laat je deelnemers kennis maken met jouw product of dienst. De bespaaracties variëren in moeilijkheidsgraad, ze hebben een gemiddelde opbrengst van 50 punten voor een eenvoudige actie tot 500 punten voor een moeilijkere actie. Daarbij rekenen wij ook het aantal keer dat iemand een actie uit kan voeren.

Met een door jou aangekochte bespaaractie kun je deelnemers bijvoorbeeld een inschrijving op jouw nieuwsbrief laten doen, jouw Facebookpagina laten liken, een offerte op laten vragen of een product laten aankopen.


Kosten


Wat zijn de kosten? Je kan als organisatie punten inkopen en deze koppelen aan één of meerdere bespaaracties:

Eerste 500 punten: € 0,50/punt
Volgende 1000 punten: € 0,75/punt
Volgende 3500 punten: € 1,00/punt
Volgende 5000 punten: € 1,25/punt

De aard van de opdrachten kan je zelf bepalen. We raden je wel aan om een balans te vinden tussen de beloning die deelnemers kunnen krijgen in ruil voor de moeite die ze ervoor moeten doen. Sommige deelnemers voeren liever meerdere ‘makkelijke’ bespaaracties uit, andere gaan voor veel punten in één keer en willen daar wel wat extra moeite voor doen. Vind je het lastig om goede bespaaracties te verzinnen? Dan willen we daar natuurlijk graag bij helpen!


Vragen of interesse?

Neem contact op met Sanne via sanne@hier.nu

Download onze brochure.