Algemene Voorwaarden


1. Team


Een team moet met minimaal drie verschillende adressen meedoen om kans te maken op een prijs. Een feestje vier je ten slotte niet alleen! Het maximum aantal registraties per team is 40 huishoudens. Valse adressen worden gecontroleerd en verwijderd.



2. Bespaaracties


De wedstrijd is onderverdeeld in individueel uitvoerbare bespaaracties en bespaaracties waarbij je met je team moet samenwerken. Om kans te maken op een van de hoofdprijzen, moet je met je team zowel individuele- als groepsacties hebben uitgevoerd.


3. Klimaatpunten

De wedstrijd is onderverdeeld in individueel uitvoerbare bespaaracties en bespaaracties waarbij je moet samenwerken. Een actie kan makkelijk of juist wat uitdagender zijn. De punten die per actie worden toegekend, zijn hierop aangepast. Voor sommige acties kan elk team evenveel punten halen. Zo houden we de wedstrijd ook voor kleine, maar fanatieke teams eerlijk.

De bespaaracties worden gekeurd door een ervaren jury. Over het toekennen van punten wordt niet gecorrespondeerd. 



4. Winkans


Een team maakt maximaal twee jaar kans op een prijzenbudget. Dit kan twee jaar achter elkaar zijn, of twee losstaande jaren. Speel je voor het derde jaar mee? Dan moet de samenstelling van je team voor minstens 50% nieuw zijn ten opzichte van de voorgaande jaren. Dus: speelde je voorgaande jaren met 10 huishoudens mee en dit jaar weer met 10 huishoudens, dan moeten 5 van deze huishoudens nieuw zijn in de wedstrijd (die hebben dus nog nooit meegedaan). Als alle 10 de teams van voorgaande jaren dit jaar weer meedoen, moeten er 10 nieuwe huishoudens bij om de 50% aan nieuwe leden te behalen. Let op: het maximum aantal registraties per team is 40 huishoudens.


5. Prijzengeld


Het prijzengeld is bestemd voor het gezamenlijk aankopen van die energiemaatregel die je altijd al wilde OF het geven van een spetterend feest! Onze eis is hierbij wel dat je dit organiseert op een verantwoorde manier. Let hierbij op je CO2-uitstoot en het milieu.

De organisatie van het Klimaatstraatfeest vraagt te allen tijde inzicht in de besteding van jullie budget. Wij zullen de winnaars vragen een begroting op te stellen met daarin alle uitgaven en welke partijen je daarvoor wilt benaderen. De betalingen worden overgemaakt aan de partij die ze factureert, niet aan een van de deelnemers in het team.


6. Wedstrijdperiode


Je kunt je vanaf 10 oktober 2017 tot en met 28 februari 2018 aanmelden. Op 1 maart vindt de afvalronde plaats, waarna de 50 beste teams doorspelen. Zij mogen in de laatste maand, van 1 tot en met 31 maart, nog acties indienen. Vanaf 24 maart staat het scorebord op zwart. Op 14 april worden de winnaars bekendgemaakt.